نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی تا سه آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

آب دریای عمان تا سه سال آینده وارد خراسان رضوی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، محسن زنگنه در بازدید از پروژه خط انتقال آب‌ دریای عمان به خراسان رضوی در روستای پاگدار جلگه رخ تربت‌حیدریه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با تلاش شرکت مجری و پیمانکاران، پروژه بزرگ انتقال آب‌ از دریای عمان به خراسان رضوی تا سه سال آینده‌ وارد مدار بهره‌برداری و بزرگ‌ترین مشکل صنایع و معادن این خطه برطرف می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه به‌طول بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر که با انشعابات آن یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر را شامل می‌شود و حدود هشت مترمکعب برثانیه آب را به خراسان رضوی منتقل می‌کند.

وی بیان کرد: اهمیت این پروژه بدان خاطر است که امکان تأمین آب معادن به‌خصوص سنگان خواف و مناطق شمالی خراسان رضوی، تربت‌حیدریه، نیشابور، مشهد، قوچان، فریمان و همجنین صنایع در این مسیر را فراهم می‌کند.

زنگنه افزود: هم‌اکنون پروژه در روستای پاگدار جلگه رخ فعال است و شرکت مجری و پیمانکاران مشغول حفر تونل انتقال آب‌ به‌طول حدود یک هزار و ۳۰۰ متر هستند که ۶۰۰ متر آن‌ از دو طرف کار به اتمام رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.